07 July 2009

Rabu lepas...

dah hampir seminggu sejak aku tiba di semenanjung nie...
so far x tgk2 lg cite transformer2 ...
bile ajak, sume org reject...
kate nye dah tgk ...
malas ah nk gi sorg2.. bosan...

nyway 2nd day kt KL...
hari rabu kot...
kuar gi Mid Valley ngn Adam n Amir...
senior atau lebih kepada kawan di France ...
ajak la gi mkn2 sambil sembang2..
dah hampir 6 bulan kot x jumpe...
n bile student overc especially dr france...
duit mereka loaded...(hehe... jgn marah)
tambahan 1 Euro = RM 4.9 skarang ni (XE Converter,2009)...
so dorg belanja mkn dominos pizza ...
1st time rase nye sbb slalu layan Pizza Hut...
n mase tu juga berkenalan dgn 2 org sahabat amir ...
yg kedua-dua nye bername ARIF....
sorg dr canada nn sorg dari utp...

lepas makan, ktorg pg main boling...
hasil latihan ngn rakan2 Curtin...(nk jdkn sebab je :P)
aku berjaya menduduki tempat teratas dlm kedua dua game yg ktorg main ...
hahaha...(jgn putus asa eyh, taun depan ade lg)
kemudianye, ktorg gi solat n pg kt Jusco underground kt situ ...
pastu ttbe ade idea muncul ...
"Jom tgk Transformer..."
hahaha... aku pon hepi la sbb mmg nk tgk pon ...

on the way ke GSC, ktorg perhatikn sekeliling...
nampak la remaja2 berpasangan, dating kt kerusi yg ade kt tgh2 jln ...
mase tu aku tgh sembang ngn adam ...
ttbe aku tercakap "HAH, APE PEGANG2 TANGAN" kuat2...
sume pandang aku...
yg lawaknye mase tu jugak ade satu pasangan dewasa(nmpak spt sudah berkahwin)
jln sambil pegang tgn,berselisih ngn ktorg...
malu aku .. trus jalan laju2 ke depan...
haha... pastu amir pon kate... "bgus gak kn teknik tu"
"tegur je sambil2 lalu...."...

setelah tiba di GSC..
patah hati rasenye bile nampak barisan yg panjang...
so x jd tgk transformer...
adeh....
kitorg pon lepak la kt garden...
first time sampai garden...slame ni x tau pon yg bgnan tu wujud...
kt garden kitorg pg la Big Apple...
makan2 donuts... (time bru aku sedar yg Big Apple buatan msia)..
tgh mkn2 ... nampak S Samad Said lak tgh berdiri kt satu sudut...
adam tny aku " Nak gi amek gambar ngn die x??"
xpe la ... segan lak...
tgk die kt tepi tu, xde org pon yg mintak autograph ke ...
myb die x famous kot...

setelah semua itu...
tbalah waktu maghrib...
n 1 perkara yg membuat aku terkejut...
tempat semewah garden tu kekurangn satu perkara yg tersgt2 penting...
jenuh ktorg mencari tempat...
dengan pad touch screen sbg map utk garden...
xde 1 pon tulis 'SURAU'...
hampa gila aku...
malas la nk pk sebab ...
mungkin owner die non-muslim... so x hairan la...

pas solat maghrib kt Mid...
ktorg pon ucap babai kt masing2..
owh ye...
aku dpt 2 cenderahati dari France..
hehe...
(nntikn ia di MIRI.. hehe)

thanks to adam n amir ...
sbb blanja makan n byk memberi peringatan spaya sentiasa egt ALLAH...
smbil2 beriadah...
x ramai yg mampu buat macam tu :)...
semoga berjumpa lg nnti..
sekian




2 comments:

... said...

i love this post!!! ;D

Anonymous said...

ha ape pegang2!