29 June 2009

Memories that never fades...

the picture of Pekom6 with Pekom5 at Luxembourgh....

pejam celik pejam celik...
dah hampir stahun dah ...
sejak aku mula kn perjuangan aku...
bermula dari france...
smpi sarawak...

2 3 hari lepas aku sembang ngn sahabat di perantauan ...
saje tny khabar...
then bru aku tau yg junior bru dah sampai di Colmar 2 minggu yg lalu..
n die send pic ni...

terharu aku melihat keriangan yg jelas pd wajah masing2...
kelihatan sahabat2 aku juga dah makin matang penampilan mereka...
namun aku juga berasa sedih...
kerana x berpeluang bersama mereka...
dan x berkesempatan mengenali mereka yg baru di france...

wlupon jika dbandingkan dgn org lain ...
aku lebih beruntung kerana sempat menjejakkn kaki di perantauan...
ttp apabila hati sudah nekad utk melakukan sesuatu ...
dan apabila peluang yg ada ditarik semula...
peritnya rasa dihati ini...
dan itu merupakan ujian dr Allah kpd hambanya...

dan baru2 ni..
apabila joe, rakan sebilik aku...
terpaksa tukar kursus ...
yg asalnya geofizik, kpd mekanikal...
dan menyebabkn die wajib menambah satu semester...
atas sebab Curtin tidak menyediakn kursus tersebut...
mengulang balik sejarah lamaku...

ini bermakna ...
aku juga perlu membuat keputusan ..
"tukar course" atau "tukar university"...

walaupon masih ade satu sem lg utk memikirkn nya..
namun aku x merasakan bahawa perkara ini mudah...
kerana hati ini dah pon bertekad utk mendapatkn degree geofizik...
akan tetapi...
smething is holding me back...
dan aku masih lg mencari apakah perkara tersebut...

utk Pekom6...
selamat maju jaya...
mungkin anda x mengenali aku...
ttp egtlah...
bersyukur dgn apa yg ada...
nescaya Allah menambah rezeki kamu...
dan semoga tiada satu pon dari anda menimpa nasib yg sama seperti aku...

sekian

3 comments:

Syafiq Afifi said...

update rupe2nyer

lil' haikal said...

huhu. tukar uni je.. is for ur own good

believe me..

if u wanna stay u is a sure thing, but pls dun do it for comfort and friends. do it for ur future.

miba said...

fikirlah apa yg terbaik :)

selamat bercuti dan bersama keluarga