30 April 2009

Cuti yg di Nanti2 kn

i dun kno how to start this...
ermmm... ttbe je rase cam nak tulis blog..
in lah die minggu cuti yg dinantikn (sejak free week utk bdak degree)...
tuisyen free week curtin yg diharapkn dpt catch up balik ape yg tertinggal ..
tp rase nye cam x digunakn dgn baik...

sabtu dan ahad lepas...
ape la yg memberatkn aku utk study..
pagi smpi malam main game tgk anime..
sampai pening pale di buatnye...
pastu ttbe diserang penyakit sakit perut skali lg..
buat kali ke empat sejak ku berpijak kt bumi kenyalang nie..
dah lebih hat trick dah..
mcm2 'doktor' suggest ubat...
pil chi kit teck aun la..
ubat cirit la..pape je la lg..
aku pon makn je .. da sakit ..itu la usaha yg mampu aku buat ...

pastu ari isnin ..
bermula bperjalanan cuti yg dirancankn bes...
makan angin di brunei...
pagi2 dah bgun, semangt berkobar2 x bole blah..
minesh pon dtg pagi pastu gi breakfast...
then , grak ke brunei ngn lau skali ...
dah sembang mcm2 kt dlm kete..
ttbe smpi kt immegresen brunei...
"dek, awak xde visa,x bole masuk "...
lah .. da pening ah kt situ ..
minesh x lepas immegresen lak ...
dah plan same2 tp akhirnye minesh ter pakse gak balik ..
tinggal la aku ngn lau jln kt KB...
(act aku da lupe ape name penuh KB )..
x pe la kn .. perjuangn harus dteruskn ...
tp penuh ngn rase kesian kt minesh ... n rase berat hati la plak nk truskn jlan..
akhirnye, pas mkn kt esplanade sushi...
balik la ke rumah semula ..
x de pape pon yg di lawat kecuali kawasan tapis minyak..
huhhuhuu...

pastu , malm tu jugak .. gi lepak umah nazri ngn hafiz..
saje la nak rase kn camne la lakeside yg dorg bangga2 kn tu ..
so dgn berbekalkn sleeping bag .. aku gi la ceroboh kwsn lake side...
sampai2 dorg masak meggi....
gile ah ... ngn keadaan bilik bujang + sume laki + tandas kt luar + meggi mkn ramai2...
teringt zaman kt sekolah dlu ...mmg mcm asrama...
pastu kuar cite mcm2 ... lake side vs village...
hahaha.. keputusan die x leh gi tau.. lu pk la sendiri ..
pape pon mlm tu aku x berjaya kalah kn hafiz...
dah habis trainning kt umah pon x mampu nk kalah kan ...
perlawanan antara north london fc ngn barcelona fc...
PES 09 .. berakhir dgn penalti ... tp aku klah kn yaqin..
yesh!!.... go back n practice eh...
perlawanan antara aku ngn nazri....
di rahsia kn .. (maap le )
dah penat kuar kn peluh virtual ..
ktorg pon siap la nak tido..
dah abes ngumpat pasal nazri ...
ktorg pon tido le..

esok nye.. mmg cam kelawar.. bgn kul 11 lebeh..
melampau btul..
egt nk nek bas.. tp segan lak x mandi lg .. so mintak le hafiz antakn ..
nek kete mera.. dah tu .. alang2 gi la jalan2 kt town..
time nak pegi tu nazri bawak .. bahaye sungguh ..
aku yg kt belakang tu pon cuak dah..
itu lah 1st time nazri bawak kete jarak jauh .. (kate die lah kn )
sume cuak gile.. nak bat camne;. hafiz nye lesen da mampus..
aku mmg x de lesen .. harap ilmu bawak moto tu je la klu nak bawak..
tp alhamdulillah .. sume slamat ke destinasi n hafiz pon da buat lesen bru ..
pulng dgn selamat..

balik2 je ..
kene buzz ngn budak ipoh ni..
"weh .. ko terperap je ke kt village..."
"aku kt sini asyik jln je .. x duk umah "
"pas ni nak kuar lg "
saje ah tu nk kasi aku jeles..
tp aku layan je ah ... buat2 jeles..
sian lak nnti .. x layan karang .. trus x nk ym dah ..
pape je la kn.. klu aku balik pon .. bkn nye buat ape..
duk umah gak .. mls nak kuar.. so same je kt sini pon ..
sori eh org berkenaan ..
(nama di rahsiakn .. ala tp klu dah student curtin duk ipoh ... korg tau la sape kn )

inilah cuti cuti ku ..
sempoi je ..(lupe nk plan sbnar nye )
wlupon bgtu .. inilah yg bantu aku utk tenang seketika..
aku egt dah settle ngn aman ..
rupe2 nye tidak .. ..
aku dah x mau menyesal atas keputusan yg aku buat dulu..
wlupon berat utk aku terima ..
tp aku harap inilah yg terbaik utk semua..
myb im not ready yet for it...
or myb im just too selfish to ignore other..
anyhow ... nasi dah jd bubur...
n i dun want to continue hurting others again ..
sekian ...

7 comments:

Mohd Izham said...

kita mmg satu spesis yg same bile ko nyatakan kt ctu...
"nk catch up balek ape yg trtinggal".. tp last² end up tgok anime, maen game... hahaha

NS said...

ehem, ehem. tetiba aku terasa diri aku plak yg budak ipoh tu. x yah la citer sampai ke blog. haha! diam2 sudeyh. XD

btw, NAZRI BAWAK KETE? mcm x percaya je. @.@

w@k said...

xkan g kilang tapis minyak j kut???

lil' haikal said...

woi kash..
pa keputusan yg ang nk sesal?


ang bwt pompuan sedih ek?

Unknown said...

WAK : btul la.. gi kilang tapis minyak je.. kt sini kn banyak telaga minyak....

HAIKAL: erm... lbeh kurang ah...

abid™ said...

salam~

biase la tue bro...
nama pn cuti...
kita mst r bercuti...
haha...
bile dh nk mula baik baru kelam kabot...
mcm2 x siap lg...

=P

Anonymous said...

Budak Ipoh memang camtu, tu aku time aku balik cuti aku kasi die jeles sampai menangis2 arr die hahahha